Rabu, 31 Disember 2008

Bekas Pengerusi SPR mahu saman pembangkang




Gitulah kalau orang lain buat apa pun tak kena. Air tenang jangan disangka tiada buaya. Kalau betullah apa yang Tan Sri Rashid akan lakukan kT nak ucapkan tahniah.


Kena tegas. Jangan biarkan fitnah berleluasa. Semoga selepas ini tiadalah lagi pihak yang berani melemparkan tuduhan sewenang-wenangnya terhadap SPR.


Pada pendapat kT, tindakan Tan Sri Rashid adalah serampang dua mata. Membersihkan namanya sepanjang menjadi pengerusi SPR dan juga meningkatkan kredibliti SPR itu sendiri. Kalau tak ada langsung apa-apa tindakan nanti orang akan menganggap segala cerita dan tohmahan itu benar belaka.


Sekurang-kurangnya kakitangan SPR kini akan lebih bersemangat untuk bertugas sebagai badan yang bertanggungjawab menyuburkan demokrasi di Malaysia.


Sekali lagi tahniah buat Tan Sri Rashid kerana tidak terburu-buru atau melatah dengan tohmahan yang dilemparkan. Buktinya, beliau sanggup menunggu sehingga bersara dan mendapatkan nasihat peguam terlebih dahulu setelah semua bukti dikumpulkan. Maka, penabur fitnah itu pasti akan menjadi seperti cacing kepanasan nanti.....

Tiada ulasan: