Khamis, 25 Disember 2008

antara 1430 dan 2009




















ANDA ZERO ATAU HERO?




Apa ada dengan angka? Tahun baru yang tidak bermakna jika kita masih di tahap yang sama. Barangkali ada yang naik dan ada yang turun. Zero atau Hero? kita yang tentukan halatuju hidup kita tetapi semuanya terjadi hanya dengan izinNYA.



Bagi kT, tahun ini adalah tahun yang paling bermakna kerana kT alami kedua-dua pengalaman iaitu sebagai Hero pada awal tahun tetapi bertukar menjadi Zero pada pertengahan tahun.






Ketika berada dikemuncak kerjaya, kT terpaksa meletak jawatan demi memastikan kebajikan keluarga dalam keadaan terurus. Satu tindakan yang kT anggap berani dan berisiko. Namun nasib tak menyebelahi kT apabila ekonomi dunia merudum dan terus merudum pada masa yg sama harga minyak naik dan terus naik.



Tanpa sumber pendapatan, bagaimana hendak beri nafkah untuk keluarga, bayar ansuran kereta, rumah, insuran, bil-bil, dll..... ? Bagai nak gila bila dikenangkan kembali waktu itu.


Alhamdulillah, kT mendapat pertolongan dari ibubapa dan mentua yang begitu memahami situasi kT. Entah macamanalah nak balas pertolongan yang telah diberikan.


Buat warga pendidik, kT ucapkan selamat maju jaya. Semoga segala bakti dan jasa yang anda curahkan akan melahirkan insan yang bertanggungjawab dan berwibawa untuk terus memakmurkan Malaysia dan mempertahankannya. Untuk pengetahuan semua, ibubapa kT adalah bekas pendidik. Isteri kT juga seorang pendidik.


Buat warga pelajar, tuntutlah ilmu dengan sepenuh tumpuan. Ia akan jadi bekalan yang sangat berguna di masa hadapan kelak. Janganlah lalai terhadap tanggungjawab anda terhadap Agama dan taatlah kepada kedua ibubapa. kT doakan semoga sinar tahun ini lebih baik buat semua....










Tiada ulasan: